tisdag 13 juni 2023

Clown……




Att starta upp dagen efter 1,5h sömn gick okej, jag måste ha  vaknat i precis rätt sovfas. Jag var pigg. Mollie skulle ha fika med sej till skolan vilket jag glömt i allt logistande dom senaste dagarna. Men vi hann inom Ica innan plugget började.

Jag bad fröken om en kopp kaffe och fick det, det var galet gott att känna drycken från mun till mage.
Dagen gick fint och sista lektionen uteblev och i stället var det den årliga fotbollsmatchen mellan sjätteklassare och lärare. Jag fick vara med i lärarnas lag ”clown laget” och det var verkligen kul.
Vi vann vilket gjorde det ännu roligare.

När vi lämnade plugget fick vi tre tjejer till med oss hem. Och innan hem skulle vi till diverse affärer för inköp av ingredienserna till en tårta som skulle bakas.
Tårtan var ämnad till lärarna och på tårtan skulle det vara en kräfta med anledning av en fadäs som hänt när kidsen varit på uteaktiviteter.

Min kärlek kom mitt i baket och jag höll på att göra en rabarberpaj samtidigt som jag förberedde middagen. Middagen bestod av en massa olika kött och klyftpotatis. Köttet grillades och ja det blev en galet god måltid.

Tidigt i säng, jag behövde timmarna. Det väntade ännu en skoldag.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar