måndag 26 juni 2023

Utställning…….








Mm jag var en aning spänd, nervös och förväntansfull när jag slog upp mina grönbruna ögon. Bilarna var lastade, en med svarven och en med alla klara alster. Matsäcken packades och vi var fullständigt redo att lämna byn.
Upp över berget och ut med grejerna, det var varmt, ruskigt varmt. En vän kom inom med ett parasoll till mej. Onödigt att tuppa av på kuppen.

Människor börjar ramla in och det var trevligt, många kom förbi och pratade med mej om svarven, om olika träslag och om varför jag svarvar.
Vänner och bekanta kom förbi och jag fick många fina komplimanger om mina alster. 

Det blev en fin dag med familjen, då Mollie var försäljningschef och min flickvän agerade allt-i-allo och hjälpte till både här och där.
När Christina Lindberg började sjunga tog vi paus och jag bjöd upp min tjej på en dans. Ja en rysligt härlig dag.

Runt 17 snåret lastade vi in oss i bilarna igen. Hemma satte vi oss på trappan i skuggan drack en varsin öl och summerade dagen.
Lite mat i magarna efter det och en behövlig dusch sen var vi redo för att checka in på hotell altan. Vi skulle sova ute under bar himmel.

Livet ändå va.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar