fredag 9 juni 2023

Slöjd och rock…..

Egen design 




Mina skoldagar fortsätter med Mollie och det går bra. Det enda tråkiga är ju att jag har ett planerat liv hemma som inte blir riktigt som det är tänkt sej. Det är många timmar som ska läggas i plugget. Men det är helt rätt prioriterat ingen snack om den saken. Innan skolan startade hann jag iallafall med en mil på berget i springskorna vilket var skönt.

Vi hade engelska och No lagom lattjo men jag bet ihop ;) efter lunch var det träslöjd och det var betydligt roligare, jag snokade i alla skåpen i salen och jag kände att vissa saker var precis som när jag gick i plugget, det var exakt samma grejer. Hej nostalgi. Mollie hade gjort en extrauppgift när hon var klar med sina alster. Extrauppgiften var en fågelholk med tre våningar. Vad jag lärt mej om fåglar så tror jag inte riktigt på idén men jag kan klart ha fel. Det har hänt nångång förut ;)
Holken fick följa med hem och givetvis ska den sättas upp på nån lämplig plats.

Vi grejade några timmar på hemmaplan och vi var hos veterinären med Kennet för intag av maskmedel inför en kommande resa.
Fröken kärlek kom hem från jobbet och då hoppade vi på cyklarna och körde ut till rockfestivalen. Cykelturen var mysig. 
Vi käkade och strosade omkring, käkade lite till sen åkte vi hem. Det var en lagom vistelse.

Jag var supertrött efter dagen i skolan och kvällen på Rocken så jag somnade ganska omgående efter en fin dag.

Långkokt gris intogs med handske.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar