lördag 24 juni 2023

Midsommar……



Midsommarafton började med sovmorgon och gos, kaffe på det. En lugn start på dagen alltså. Jag hoppade frukosten, det stundande lunch med nypotatis och sill som sej bör.

Jag tog en sväng i verkstan, en hel del kvarstår inför söndagens utställning. Alla klara alster parkerades på köksbordet och när jag ser allt samlat så blir jag faktiskt lite imponerad. Herregud vad jag har gjort mycket fint. Och det fina har blivit av för att jag njutit av att förändra en träbit.

Lunchen intogs på altanen till blombuketter och fågelsång. Det väntade mer firande för dom andra i familjen men för mej väntade åtta timmar med att stapla pinnar.

Kvällen var ljum och kidsen hängde på studsmattan, sånna där sommarkvällar som man minns en gråmulen novemberkväll. Jag älskar det. 

Jag och min tjej hamnade sittandes på köksgolvet med en burk center. Vi satt och pratade och skrattade. Alltså det där oväntade hur fint är inte det. Det slog mej hur lycklig jag är.




Jockarp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar