måndag 12 juni 2023

Fasta…..



Natthelg med arbete gör att allt i livet blir en aning sämre, tråkigare, jobbigare. Men jag har valt att inte låta det tvånget som kallas jobb påverka min familj. Det är ett löfte jag gav Mollie redan som liten. Kan jag inte sköta det så är det dags att hitta på något annat i livet. Jag sköter mej (än så länge)
Men visst allt blir lite långsammare och den sociala delen av mej blir en aning avställd.

Jag har även roat mej med en 72h fasta. Det var ett tag sen jag gjorde det med det kändes väldigt bra. Den blev några timmar kortare än tänkt, det på grund av att min kärlek lagat en formidabelt god måltid till mej när jag slog upp mina grönbruna ögon under söndagen. Vem är väl jag att säga nej till det?

Mollie har varit iväg och tittat på Norfolkvalpar så henne såg jag inte röken av under söndagsdygnet. En konstig känsla det där när vi inte ses. Men hon hade haft det kanonbra och jag fick fortlöpande information om hennes dag.

Nu då. Jo det väntas en timmes sömn sen ska jag till plugget igen. Tre dagar kvar sen är jag ledig från skolan. Herregud vad jag längtar ;)





Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar