onsdag 22 februari 2023

Semlor….




Jag vaknade tidigt efter nattjobb men mej gjorde det inget. Sol, sol, sol. 
Jag hämtade upp barn och hund från undantaget och körde
Till stan för att handla lite pinaler inför ett semelbak. Mollie hade fått nys om att det genomsnittliga priset på en semla skulle uppgå till 54 kronor. Hon hade en tanke om att baka semlor betydligt billigare än så. Och visst lyckades hon med det. Efter uträkningen kostade hennes bakade semlor 12 kronor Styck. Eftersom dom var så billiga tog jag två ;)

Medans hon stod och bakade tog Kennet och jag en löptur på berget. 9 plus och sol betydde småbyxor. Livet var enkelt. Väldigt enkelt.

Eftersom att jag befunnit mej i en liten smitthärd i helgen så funderade jag på huruvida jag skulle klara mej utan att insjukna eller ej. Jag hoppas på att klara mej men oddsen är starkt emot. Det finns inget jag kan göra åt det just nu så jag försökte släppa tanken. Men det är spännande att se hur min kropp står emot baciller eller ej.

Mollie åkte på handboll och jag bäddade ner mej i sängen en stund innan ännu en natt bland pinnar och flis.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar