lördag 4 februari 2023

Sommar 2023…….






Hej mitt vinterland. Det vrålsnöade i Jockarp men när jag lämnade av min dotter på skolan som hon skulle ha hemkunskap på så fanns det inte ett spår av snö. Märkligt.
Jag selade på Kennet och vi begav oss upp på berget, det blev värre och värre. En decimeter snö och det föll blött från himlen hela milen. Det fanns inte en mm på min kropp som var torr när jag kom hem. Av med alla kläderna och jag kröp ner i ett nytt varmt skönt underställ. Palatsets innertemperatur låg på 25 grader och det var helt underbart att avnjuta en kopp svart i soffan.

Två möten under dagen vilket saboterade alla mina tankar om att njuta av nån form av ledighet. Mm en aning frustrerat faktiskt.

Jag hämtade upp myset i skolan och det var hemåt igen. Livräddaren kom. Killen som skulle hela vår diskmaskin. Tack tack. Byte av några packningar sen brummade hon igång. Mollie bakade och med det levererades det en hög med disk. Två maskiner kördes under kvällen och det gick stabilt.

Vi käkade vildsvin och jag kammade åter hem full pott från unga fröken Vilhelmsson. Hon älskar viltkött.
Vi spelade lite piano innan det var dags att lämna hemmet för en natt med att stapla pinnar.

Ja just det. Vi fick ju tyvärr inget sommarjobb i form av att vara stugvärdat i STF:s fjällstugor. Det förde med sej att vi har ett antal veckor till vårt förfogande som vi gärna vill fylla.
Vi har funderat på att åka till Grekland och öluffa men vi tycker ju att nordens sommar är så fint och vi vill gärna njuta av det. Så ja, nu har vi kommit överens om hur sommarens äventyr ska läggas upp.
Välkommen Norrland. Tanken är att vi ska ta bilen och färdas upp mot Lofoten. Kanske även en sväng till Treriksröset.
Bilen ska packas med terrier, dotter och lite bra att ha grejer sen drar vi. Herregud sommar 2023 vi är sååååå redo för dej.






Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar