tisdag 8 januari 2013

Bok och Ek....




Intresset för böcker håller i sej, till min stora glädje så klart.
Mollie har fått alla barnkammar böckerna men eftersom hon har varit lite bordus med böckerna så har jag haft dom i ett säkert förvar.
Nu anser både hon och jag att hon är stora fröken och inte behöver dra sönder böckerna utan istället läsa och vända bladet väldigt försiktigt.
Böckerna har tagits fram och vi läser och läser och läser. Sen kan vi plusa på dom 24 nya böckerna som vi lånade sist på bibblan. Ja just det jag glömde ju dom andra femtiotalet böcker som hon huserar över.
Allt detta läsandet börjar ge sej till känna, min röst är sliten ;)

De här med teve är hon måttligt road av vilket jag tycker är lite synd.
Ibland behöver ensammamamman lite tid för att göra något även när myset är hemma, teven hade varit en mycket bra avlastnings.
Men nej då det går inte på beställning det inte. De kommer väl så småningom antar jag.

Ek och bok....

Vi tog en promenad för att titta till ägorna och den avverkning som håller på att ske.
Ekskog som har betydligt fler år på nacken än vad jag har sågas nu ner.
I de Jockarpska skogarna skogas det skogligt och det finns regler att följa vilket jag ofta tycker är bra.
Jag är kluven vad det gäller att sätta sågen i dessa skönheter.
Jag älskar skogen och jag tycker att träd är ett mycket vackert inslag på vår jord.
Jag tycker om att se på dom och fantiserar om vad dessa träd faktiskt har upplevt genom sitt långa liv.
Samtidigt vet jag att skogen mår bra av att skötas och att det avverkas i den.
Jag tycker om de vackra självföryngringarna som man ofta ser här uppe på beget. När skogen sköter sej själv. Jag gillar så klart avkastningen från skogen.
De jag inte gillar är när det blir stora kalhyggen, de blir för stort, för öppet på nåt vis.
Nu varar det bara i några få år sen har det ju växt upp nya skönheter på dessa platser, men det är ändå tufft att se.

Så fin och så duktig.....
 
In i värmen igen och fram med målarpinalerna, nu kände jag mej förberedd på att inget skulle bli som de blivit dom andra gångerna, nu hade jag investerat i ett litet skynke som myset skulle ikläda innan själva konstutförandet skulle ta sin början.
Endast blöja och detta skynke och med en bit extra vaxduk på bordet sattes själva skapandet igång.
Det gick väldigt bra till att att börja med.

Men som så många andra gånger ballade det ut fullständigt så enda lösningen var att tappa upp ett bad.
Jag andades och pustade högljut, uppgivenheten var nära nära när jag återigen fick börja sanera stora delar av borgen.
Just nu luta det helt åt att endast använda kritor i fortsättningen, men hur kul är det?

 
 
Gahhh......
Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar