onsdag 2 januari 2013

Farligt?

Dags igen ;)


"Jag körde på en fågel och begravde den", jag den meningen låter väldigt vacker när Niklas Strömstedt sjunger den i låten Sista morgonen.
Det fanns absolut inget vackert när jag körde över två stycken måsar när jag körde över vesan.
Jag höll en frisk hastighet men nog måste det varit något vajsing med fåglarna, det var en hel hop och alla uppförde sej förvirrat.
Kan det vara sviterna från nyårsnatten tro.
Bilen var helt nerkladdad av diverse fågelsubstans. Gerk..

Anledningen till vår utflykt var att vi skulle bada, nu tänkte vi prova väggabadet i Karlshamn, det var de enda badhuset som var öppet och lite omväxling skadar ju aldrig.
Det är cirka tre mil dit tre bilar mötte vi och klockan var halv tio. Vad var alla människor, en bil per mil det hör inte till vanligheten.
Låg alla hemma i en välförtjänt ångest och illamående tro?
Ingen empati här i från i allafall.

Snacka om att vara trött ;)
 
Badet var trevligt men inte så bra som holjebadet, barnbassängerna var inte lika roliga och det skvätte vatten lite väl mycket för vårt tycke.
I den lite större bassängen var det däremot trevligt, Mollie satte sej i en skumgummibåt och jag körde henne framåt med tillhörande ljud från båtmotorn.
De var lite folk men givetvis så var det människor jag kände där. Roligt roligt.
Efter två timmar i plurret gick vi upp.
Vi checkade ut och knappt hade myset kopplats i bilen förren hon sov som en stock.
Badhus är rena sömnpillert.

Fiska fiska ;)


Eftermiddagen och sandlådan belägrades, vidare gick vi upp till bäcken och rensade den på pinnar och löv. Vi fiskade ju klart.
De var friskt men kyligt, ruttna löv fastnade på våra händer och Mollie gnällde om att hon skulle hem och tvätta sej.
Just om att tvätta sej sa hon ingenting om efter att kreativiteten åter flödat i palatset. Jag hoppas verkligen att hon inte utför kroppsmålningar någon annanstans än just hemma i borgen.
Jag förmodar att det inte skulle uppskattas på tillexempel skalbaggen.


Skapandet är i full gång.
Ja ett bad var klart nödvändigt efter detta utspelet.
De var en tuff dag för efter middagen slocknade hon i soffan redan halv sju, hur ofta händer det liksom?
När myset sov gjorde jag något som inte hänt på väldigt länge.
Jag kollade på film, jag har så sjukt mycket filmer som jag inte har sett eftersom jag känt mej övergiven så fort jag satt mej i soffan.
Jag har en känning av att jag kommer att bli en filmnörd nu när det är så mycket high tech i palatset :)
Filmen för kvällen hette hur många lingon finns det i världen och jag måste få säga att det var en fantastisk film.
Precis när den var slut kommer myset ut i en väldig fart, hon tror att hon sovit färdigt.
Två timmar av bokläsning, sång och prat om monster följde sen, kul...
Intressant var det förstås det där med monsterna, varför tror barn att monster är farliga och vad är fara för barn.
Jo då åter fick min skarpa hjärna något lurigt att fundera över.


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar