lördag 5 januari 2013

Rätt-fel....


 


                                                                      

Lämning på skalbaggen blev god men jag tänkte mycket på vad som är rätt och fel på vägen hem mot sängen efter nattarbetet.
När vi kom dit möttes vi av en fröken jag aldrig förut sett, det var en gladlynt och social kvinna, en i mina ögon en trevlig tjej helt enkelt.
Jag frågade vem hon var och om ingen annan som Mollie kände skulle vara där under dagen.
Nej fröken som Mollie kände som skulle vara där hade tagit ledigt och givetvis måste människor ha rätt att ta fritt, men inte på min dotters välbefinnande bekostning.

Jag sa vid ett flertal gånger att dom skulle höra av sej om hon skulle bli grinig eller något annat skulle inträffa, jag var ju bara hemma och sov och jag blev mer än gärna väckt om det skulle bli några problem med mitt mys.
Hon ska må bra så är det bara.

Hennes dag hade varit bra, dom hade varit ute och busat, schnitzel till middag och sömn en timma på madrassen.
När jag kom satt dom i bokhörnan och läste böcker.
Hon kom springandes med öppna armar och en jättekram till en glad mamma utdelades.
Mitt förslag för dagen blev sen att vi skulle ta en sväng till bibblan.
Hon hoppade högt av glädje till det så jag tog det som ett tecken på att det skulle bli häng i myshörnan.
Vi läste lite sen tog vi 24 nya alster med oss hem till byn, några böcker lämnades hon mormor och morfar och resten följde med hem till borgen.

Den sista smörjelsen las sen på byrån. Ordning och reda råder alltså från och med nu, lite små justeringar med biosystemet och flyttande av högtalare kvarstår men annars sitter jag numera fullständigt tillfreds och njuter av vårt vackra och trivsamma hem.
Jag har det bra jag ;)

Mitt lilla hjärtegryn somnade vid sjusnåret efter att vi läst ut fem av dom nylånade böcker.
Pedagogik på hög nivå, tandläkarbesök inom kort så visst var jag väl smart som smugglade ner boken "Emma går till tandläkaren" den ska läsas flitigt framöver.


I kväll är jag utbjuden på trevligheter. Ska bli väldans roligt :)
Trevlig lördag ni alla fina.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar