måndag 7 januari 2013

Nya mål....

Bus på gång ;)


Jodå nu filar vi på nya utmaningar.
Jag har ju varit lite bekymrad över vad som ska hittas på efter att loppet i NewYork är avklarat.
Nu verkar de som att vi tittar mot högre höjder och nya roliga mål.
Detta är en fundering jag hade när Mollie var riktigt liten men slog ur hågen då ingen var sugen på att hänga med.
Men nu så, nu verkar det som min löparkompis är redo för nya roligheter i hop med mej ;)
Jag är grymt taggad inför denna uppgift och själva planeringen.
Jag skrev ett mail till kunniga människor, jag blev avrådd till att genomföra det.
Jag blev nedstämnd och tänkte, va fan, hur svårt kan det va.
Några uppmuntrande rader på twitter om att jag skulle fråga någon annan i stället gjorde mej på betydligt bättre humör.
Fortsättning lär följa i ärendet.

Vi tog en promenad på berget under förmiddagen, barnen åkte i vagnarna och var ganska nöjda med det.
Jag är mindre nöjd med att min träning uteblir på grund av benproblemet.
Det känns inte bra alls.
Imorgon ska jag diskutera detta problem med en sjukgymnast som själv är långdistanslöpare, det känns iallafall bra.

Partners in crime
 
 

Efter promenaden tog vi en sväng till affären, barnen åkte kundvagnen och hade hur kul som helst.
Jag köpte en massa nya roliga saker.
Hem inpackning av varor och matlagning.
Grymt kul, jag gjorde en gratäng med broccoli, blomkål och brysselkål. Jag har alltid ogillat dessa saker och har aldrig själv stoppat ner något liknande i min kundvagn.
Förändringens vindar viner och jag vill inte dö nyfiken.
Järnet i dessa små växter är mer än bra för min lilla späda kvinnokropp.
Och smaken var himmelsk. Jag kunde knappt sluta äta :)

Nu drar vi :)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar