måndag 14 januari 2013

En vanlig söndag ;-)

Detta är lek....


Vad passar väl bättre en söndagsförmiddag i januari när det är så härligt friskt och snön ligger vit på marken. Än att försöka utmana sej själv, sin kropp och sitt psyke?
En runda jag sneglat på och fantiserat om att kunna springa ända sen jag började min löparkaririär.
Mördabacken som man sagt.
-Den ska jag springa uppför en dag.
Men ändå inte riktigt trott på sina kaxiga ord.
Jag tror numera att man kan göra allt man vill, frågan är bara hur lång tid det ska ta och med vilka resultat, men målen är inte ouppnådbara så länge det enbart hänger på själva jaget....
Att jag ska bli kär och gifta mej det kan jag inte sätta upp som mål för där hänger det på fler människor än jag, det krävs ju ytterligare en person som tycker ungefär likadant som jag i den frågan ;)
Men andra mål som endast ligger på mina axlar är inte några problem.
Hur svårt kan de va?

Okej jag svajade lite i min tro när jag svängde av vägen och såg den gigantiska backen torna upp sej framför mina ögon, den stod där som en stor fet vägg mitt framför näsan på mej.
Jag svalde en extra gång, satte fart under sulorna och sa till mej själv.
-Det är tio minuter av ditt liv Leonora.
Ja tio minuter sen har jag nått mitt dagliga mål och tagit mej upp för mördabacken, så spring Leonora.
Och nog sprang jag alltid ;) Sakta sakta tog jag mej upp steg för steg.
Tanken på att stanna till, ta ett par gångsteg for genom huvudet, med det gick fort förbi, jag hade siktet inställt och för att må bra resterande av dagen fanns ingen annan väg att ta än att springa, hur sakta de än gick så var det spring i benen och inte gång.

Känslan när jag nått toppen var obeskrivbar, de små spökena som härjat i mitt huvud var borta, jag har gjort det och har jag gjort de en gång är det alltså inte omöjligt.
Trött i kroppen men stark i psyket rullade det sen nerför hem mot byn.


Jag är noga med att sträcka min kropp efter mina löprundor, jag har lärt mej att det är viktigt.
Jag passar även på att ligga i ställningen plankan efter avslutat pass, bra magmuskler stärker ryggen.
Myset är gullig och hjälper mej och ser till att det blir lite mer vikt och lite mer utmaning, hon hoppar upp på ryggen och där sitter hon till mina övningar är avklarade.


Lite middagsvila och sen blev det badhuset, vi satt och njöt i bubbelbadet och det kändes välbehövligt efter löprundan på förmiddagen.
Fatta att när myset är gammal nog att klara sej själv i badhuset kommer jag förflytta mej från omklädningsrummet till bubbelpoolen och bli sittandes där tills hon inte vill bada längre.
De är ju helt underbart att sitta där och svettas lite i pannan. Lättlevt liksom.

När Mollie alldeles för sent gått och lagt sej så bestod min kväll av bokläsning tills ögonen nästan blödde. Boken, ja det är min bok som kom tillbaka efter redigering. Mycket jobb kvarstår men lite ska angripas i morgon.
Jag kan inte låta bli att tycka att den är grymt bra, som jag nämnt innan så undrar jag ibland om det verkligen är jag som skrivit den, men visst är det väl det :)
De kommer att bli bra detta.



Idag ska vi tandis och lite annat kul.

Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Bra kämpat ! Pratade om mördarbacken igår m din kära bror å fru ;)
    Jag ska ge mig på att gå den ngn dag ;))

    /kram Ziss

    SvaraRadera
  2. Tacka tacka ;)
    Har du fundering och gå och inget sällskap så hojta till, jag tar gärna en tur.
    Hoppas allt är bra med er.

    Kram

    SvaraRadera