lördag 12 januari 2013

Uppför och massa hus..


 



Så här målar vi, typ :)


En förmiddag som gick i sakta mak, bara för att speeda upp farten rejält under eftermiddags timmarna.
Vi började dagen med att sitta och måla tillsammans, vi skulle måla Mollies hus, mormors hus, hundar och katter. En mysig stund utspelades alltså i palatset.

Efter lunch var tanken att ett mys skulle sova så hon skulle vara pigg på eftermiddagen, men nej då.Tvärvägran.
Jag snörade på mej löpardojorna lastade myset i vagnen och begav mej upp till mormor.
Hon fick agera mysvakt och jag angrep backarna.
Jag har läst i en löptidning vid namn runners world att det det kan ibland vara hälsosamt att köra en kolhydratstömning, jag har nu varit sparsam ett tag med kolhydraterna och att springa på fastande mage hjälper till men själva proceduren.
Okej att det kändes i uppförslutet att det var dåligt med energitillförsel till musklerna men det var ändå aldrig tal om någon mjölksyra.
Jag tog den grisigaste och längsta backen jag vet förutom mördabacken, (den är jag inte mogen för än, men kanske på söndag) jag sprang hela vägen från grisabacken och upp till ryssbergstugan, de gick sakta men jag konstaterade krasst att det är melodin.
Med denna träning behöver jag inte springa så långt och slita på kroppen utan i stället maxa varje liten muskel ändå.
Såklart måste jag ta några långloppp innan det är dags, men detta är ändå ett sätt jag tror på.

De här med att ta dessa vidriga uppförsbackar gör att kroppen är så skönt avslappnade när det börjar luta neråt, det blir så lätt allting.
Man ska träna svårt så blir det enkelt på tävling.
Den filosofin hade jag redan på den tiden då jag tävlingsred.
Svåra träningar resulterade i lätta tävlingar och då oftast med goda resultat som följd.
Alltså summan av kardemumman blir att jag ska fortsätta att plåga mej uppför stenhårt denna tid som är kvar innan loppet.

Men snälla ni som skulle möta mej i en backe och jag endast skulle stöna fram ett hej, ta inte illa upp, men det är full fokus för att ta sej upp för dessa.
Jag vill säkert prata men jag kan inte, inte just då ;)

Mitt lilla mys hade inte somnat när jag kom hem, men på väg hem till palatset slocknade hon i vagnen, hon fick sova en välbehövlig stund.
Sen så var det åter dags för badhuset, fredagsmys och det var minsann många andra med som ville mysa i den varma vattnet en fredagseftermiddag. Min bror och storkusinen hängde på.
Massa andra människor jag kände så det surrades överallt. Badhusen är ju värsta mingel ställena.Trevligt.
För första gången gjordes tvåan i badbassängen, badblöjan funkade bra glädjande nog för alla badglada människor.

Detta måste vara en av världens snabbaste kanor :)

Tacosoppa stod sen på kvällens menyn, myset åt sparsamt men inte jag :)
Sammanfattning, en bra dag.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar