fredag 4 januari 2013

Russin....



Ja den bilden stämmer ganska bra överens med hur vår förmiddag såg ut i går. Andas var i princip det enda vi gjorde.
Och det är helt okej det med :)
Mollie var gnällig och jag hängde på, vi var ute och gnällde, vi var inne och gnällde, jag vi gnällde nästan överallt.
Jag försökte ge mej på en löprunda men höften var inte okej, jag blev gnällig för det och ringde till sjukstugan på jobbet, dom hade inte öppet förren på måndag.
Hela samhället tycks stanna upp under jul/nyår och under semestertider.
Jag som skiftarbetare har väldigt svårt för att förstå och köpa det.
Vi måste liksom jobba alla dagar på året annars stannar fabriken, det är tydligen annat med samhället i övrigt.
Märkligt.

Mollie sov middag i två timmar, hon var trött, lite roslig i halsen innan sänggång, men betydligt bättre när hon vaknade.
Gissa vad vi gjorde då?
Hehe jo vi tog en sväng till badhuset, nu till det nyöppnade i Bromölla, skönt det är inte så långt att köra.
Trots det hade jag vissa problem med att hitta rätt, planetens sämsta lokalsinne gjorde sej än en gång påmint, gaa, jag blir tokig.
Nu fick jag fråge en tant med en hund var badhaket låg.
Roligt som tusan hade vi sen cirka två timmar i plurret med Mollies kusiner en kompis till en av dom och morbror med fru. Stora delar av Jockarp låg alltså och njöt i bassängen.
Vi åkte barnkanan och jag konstaterade snabbt att den inte lämpade sej för barn, det gick i hundranitti ner för mej med Mollie i famnen, vi flinade och alla runtomkring flinade över det nysatta hastighetsrekordet.
Glädjande var att myset inte tappade modet över det inträffade då huvudet hamnade under vattnet efter uthoppet från kanan, nej då, upp igen sa hon bara. Hehe ja det var grymt kul.


Lika kul var det inte när de små russinen skulle gå upp, Jag stod naken och Mollie fick tuppjuck och skulle i bassängen igen, hon var på väg ut igen och jag hann fundera på hur opassligt det vore om jag gick ut endast iförd schampo i bassängområdet.
Mer behövde jag inte tänka förren morbrors fru kom till undsättning och plockade med sej ett vansinnigt mys.
I dom lägena funderar jag över varför barn gör så olikt vi vuxna, vi kan liksom nöja oss med att vi haft en skön och trevlig stund, Mollie kunde det inte. Hon ville ha mer.
Jag blir faktiskt lite besviken, jag gör allt jag kan och alla roligheter som jag kan komma på att lilla fröken kanske skulle uppskatta, ja o betalningen blir då tyvärr ibland den som nu utspelade sej i ett duschrum i Bromölla i går.
En stortjutande dotter och en besviken mamma. Dålig kombo.

Hon lugnade sej iallafall och hemma blev det kvällsmat och sen angreps ikeabygget.
Byggingengören och hennes lilla hantlangare stod först och fnattade sej i huvudena, mycket saker i lådan.
Behövs allt det var frågan.
Vi började sen systematiskt att följa vägbeskrivningen till den perfekta byrån.
Detta var inte lätt med ett mys som ideligen gömde skruvar och plugga.
Jag flinade åt mej själv att jag ens fick idén att börja när myset var vaken, eh utmaning.
Vi hann inte riktigt färdigt för myset skulle i säng och jag skulle tillbringa natten på glädjefabriken.
Fortsättning av byggnationen fortsätter kanske under dagen, om vi inte kommer på nått annat kul vi kan göra istället, vi är ju flexibla som tusan :)




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar