onsdag 23 januari 2013

VI ska ha barn....



Jaha, jag har hunnit med att hora och sälja min kropp till bruket ett par nätter. Det har varit trevliga och lättsamma nätter, trots lite magproblem och dåligt med sömn har vi haft det toppen.
Skitsnack och samtal om framtiden, skämt och lågnivå, samtalen har alltså vart barnsliga, löjliga men avlösts med vuxenseriösa diskussioner. Jag gillar uppdelningen och växlingarna är blixtsnabba.
Jag kan inget annat göra än att älska min arbetsplats och jobbarkompisar just nu, tiden går så sjukt fort, nästan för fort ibland.

Mollie och jag har haft kvalitetstid och hon har varit på toppenhumör, tänderna är nu historia för denna gången och livets formkurvar pekar precis i den riktningen den ska, alltså rakt uppåt.
Vi hängde i myshörnan på bibblan, tänk att det bara är vi som är där, vi har hela hörnan för oss själva, jämt. Det tycker vi är bra men jag undrar just varför den inte utnyttjas mer, eller gör den kanske det, vi är ju inte där jämt :)
Ett bra ställe att hänga på iallafall.

Den årliga underredskontrollen av mej har nu utförts, lika icke trevligt varje gång man ska göra det men det känns som en billig livförsäkring. Knappast jag vill stryka på foten för att jag inte kollat upp de delar av kroppen som nu är möjliga att hålla koll på. Och faktiskt när man tänker närmare på det så är det ju inte så farligt.
Jag kom till min barnmorska, hon som följde med mej på min resa, vi pratade klart om den, vi pratade om att min ex fru poängterat ett antal gånger under vårt besök att det var VI som skulle ha barn, inte mycket av den VI känslan några veckor senare.
Hon frågade mej även om hur jag upplevde kontakten med dom, jag som homosexuell. Inga klagomål fanns från min sida och besöket avslutades med en jättestor kram.
Jag har henne att tacka för mycket.

Badhuset givetvis, jag kan inte låta bli att tycka att det är märkliga öppettider i vissa av dessa ställen, det är sällan öppet på förmiddagarna för allmänheten, förmodligen är det bokat för skolklasser, men vi skiftare, vilka faktiskt är många nu för tiden skulle kunna tänka oss att simma på förmiddagen och dagtid. Jag har faktiskt inget jättebehov att trängas med alla helglediga människor, inte när det inte behövs i allafall. Delikata problem kan tyckas men än dock problem. Tisdags besöket friare än fredagsbadet. Mycket plats i baljan trots de så var det många jag kände.
Ovanligt ;)

Föreningen Levande Landsbygd har åter drabbats samman i ett simulsurium och en hönsgård som är väl passande här ute på landet ;) Vi har verkligen jätteroligt när vi ses. Alla är glad, positiva och idéerna sprutar runt oss.
Tänk om fler insett storheten som finns hos människor som brinner för sin sak och kämpar mot samma mål.
De var några tunga bitar som togs upp men vi vägrade att nedslås. Vi tror på gemenskap och vi tror på glädje.
Årsplaneringen gjordes och reflektioner om det gångna året luftades fritt.
Vi har minsann hunnit med en hel del under ett år. Mycket jobb för vissa, kanske för mycket.
Men visst enade vi står söndrade vi falla ;)
Vi fortsätter nu glatt framåt och hoppas på en än mer Levande Landsbygd.
Hur svårt kan det va?


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar