torsdag 22 december 2022

Bitande……



Skilda världar….



Uppstigning tidigt. Arbete med att stapla pinnar sen möte på det. Lång dag, för lång.

Jag kom hem till Mollie och hon hade gjort tre plåtar med pepparkakor. Jag fick hjälpa henne med ugnen och vakta kakorna så dom inte blev för svarta. Hon drog igång med en plåt havreflarn medans hon var igång. Enligt receptet skulle vi få 30st kakor. Mollie gjorde 8 ;) och alltså smaken. Herregud så goda dom var. Jag smygåt en bit innan maten.

Efter maten gick jag ut i verkstan. Jag behöver lite annat att tänka på än jobb och kakbak. 
Jag gjorde i ordning lite bitar och jag hittade en galet vackert rötad björkbit. Jag trodde inte riktigt på biten, att det skulle bli bra. Jag är ju liksom inget proffs men samtidigt blir jag inget proffs om jag inte testat nya saker.
Så biten i svarven sen drog jag igång. Det var som att svarva i smör. En skön känsla. Själva alstret blev inte så värst bra men träet var bedårande vackert vilket gjorde mej toklycklig. Jag visade den för Mollie och hon sa wow vilket häftig trä. Haha ja svarade jag och jag gladdes åt att hon såg detsamma som jag.

Jag svarvade ännu en vas men det gillade jag inte så värst mycket. Träet var vackert med formen blev konstig.

Det blev inte mycket roligare än så den dagen. Nattning tidigt. Och det blev en kort natt.




Samma bit….



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar