fredag 9 december 2022

Studiebesök…..




Jag lämnade hemmet tidigt för att hoppa på en buss som skulle ta mej till Göteborg. Fikapaus, prat och skratt. Vi ankom till göteborgshamn där vi skulle undersöka vissa saker som var av intresse för oss. Innan dess fick vi lunch vilket var behövligt.

Efter besöket åkte vi in till stan till hotellet. På min topp tio lista av vackra solnedgångar rasslade gårdagens in. Jag tog en lätt springtur i stan innan dusch, kaffe och upppiffning innan resturangbesök.

Ett hak som passligt nog heter Corner hade vi beställt bord på. Trevliga samtal, bus och god mat. 
Vi lämnade för att gå över gatan till Liseberg. Där anordnades femkamp mellan popcorn och brända mandlars ätning. Det var väldigt vackert på Liseberg och när snön föll blev det än mer stämningsfullt. 
Jag var en aning sliten när jag kom hem till hotellet så efter en varm dusch så kröp jag ner med en fruktansvärd huvudvärk under täcket. Där låg jag till klockan sju på morgonen. Booom. Sovmorgon alltså.





Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar