torsdag 1 december 2022

Helsingborg……






Herregud vad det är mycket på listan nu för tiden. Med en avslutad relation trodde jag att livet skulle gå lite saktare men det går fortare och fortare och jag gör mer och mer saker. Eller det känns så i alla fall. 
Knappt tre timmars sömn fick jag efter ett vaket dygn. Superstarkt kaffe var det första som prioriterades. Sen var det påklädnad och eld i pannan.

Mollie och Kennet hämtades upp på undantaget och vi körde mot Helsingborg. Mollie pratade hela tiden och jag orkade inte riktigt med det. Dom första milen svarade jag mm, ja, osv. Men efter ytterligare mil frågade jag henne om hon inte kunde göra lite Tyska på sin telefon. Jo visst sa hon och det blev tyst. Herregud så skönt. 

Vi lämnade Mister K till frisören sen stack vi vidare till Ikea för att käka julbord. Inte världsklass på den maten med jag var hungrig och köttbullar rullar ju alltid ner väldigt enkelt.
Vidare in på Väla. Mollie valde butikerna och jag lufsade efter.
Hon handlade och jag betalade. Vi slog oss ner och tog en fika. Det var gott och det var så skönt att bara sätta sej i en mjuk soffa.

Jag fick samtal om att Kennet var redo för hemfärd så vi fikade klart och hämtade upp honom. Det regnade typ hela vägen hem och jag var dötrött. Till och med så trött så jag frågade Mollie om inte hon kunde köra sista biten hem. Hon kunde visst inte det ;)

Hemma tog jag tag i dammsugaren. Tjusigt värre, en liten Promenad med Kennet sen var jag vara tvungen att gå ut i verkstan och skapa lite.
Allt gick bra vilket var glädjande, det blir liksom lite mer tillfredställelse då. 
Jag hade ingen plan men jag svarvade ändå och träet var otroligt vackert. 

Jag tog in mitt alster slängde av mej kläderna, en snabb dusch sen ner i grytan på altanen. Gode värld så skönt det var.
Jag avslutade dagen med en öl och en skål popcorn i soffan.
Hej och godnatt på det.






Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar