söndag 25 december 2022

God jul……




La mej i sängen 06:00 vaknade 08:00 jag ville spy av bara tanken på dom få timmars vila jag fick. Jag låg kvar i sängen en stund till. Men vissa saker är helt onödiga.
Jag rörde mej sakta under timmarna fram till klockan 13 då julmaten skulle intas. 

Mollie, Kennet och jag tog bilen upp till undantaget, vi hade en del julklappar med oss. Vi började med julmaten och de slank ju ner utan problem. Efter det började Mollie att dela ut klapparna. Hon fick mest vilket var brukligt. Hon var så nöjd och så tacksam. Hon är alltid tacksam vilket är en vacker egenskap, en egenskap som inte alla besitter tyvärr.

Det var dags för Kalle. Jag ursäktade mej med att jag la mej i soffan och blundade under hela traditionen. Men jag orkade inte kolla, jag har ju sett det ett antal gånger så det kändes inte nödvändigt, vilan var nödvändigare.

Efter Kalle drog vi gång julklappsspelet. Det var superrolig och det skrattades hej vilt. Mollie skötte tiden vilket resulterade att vi kastade tärningen på tok för många gånger.
Men spelet avslutades och jag kramade om min dotter och sa att jag älskade henne och 17:15 satt jag i bilen på väg för att stapla pinnar i julaftonsnatten. Ja nån ska ju göra det ;)




Jockarp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar