tisdag 6 december 2022

Vackerhet……





Ja med det lyckade projektet med att enkelt såga ut svarvämnen så hittade jag en vacker torkad rötad bokbit. Den petade jag i svarven och drog igång. Designen kanske jag kan fila på lite men träet var bedårande vackert. Varje gång så blir jag lycklig över hur vackert det är och varje gång blir jag lycklig över att jag känner en lycka över det.
Att sätta i en bit i svarven och inte veta vad det blir eller hur det kommer att se ut, om det blir lyckat eller mindre lyckats. Ja det är nåt visst med det. 

Jag startade måndagen med en liten lätt tur i löparskorna, tanken var långpass med det var vidrigt väder så det blev en tur i Mördabacken med Mr Kennet sen hem igen.
Jag tog och sågade ut en hel hög med svarvämnen som jag limmade ändarna på och som ska få torka en aning innan jag gör något mer med dom.

Jag svarvade en vril vilken jag misslyckades med. Tiden tog slut jag skulle stapla lite pinnar och innan dess skulle jag hämta ett stort paket på posten. Jag har för lite tid just nu känner jag. 




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar