lördag 5 november 2022

Fullspäckad dag….




Brakfrukost och en morgonpromenad ner till den gamla hamnen. Det var minusgrader men vindstilla, det skulle bli en galet vacker dag, jag hade inga tvivel om det.
Vi bordade båten sen bar det iväg i soluppgången. Gosse så fint det var. Naturen är otroligt vacker och med klart väder bli allt ännu vackrare. Vi åkte ut på böljan den blå och det informerades om att vi kanske inte skulle få se val. Det var det dummaste jag hört. Vi fick inte bara se en, vi fick se tre stycken var av den ena var helt ny i gänget. Vi hade en marinbiolog med oss som berättade en massa intressanta saker om dessa underbart ståtliga djur. Mollie var sjövild när hon såg valarna och bara att se hennes glädje gjorde dagen till en höjdpunkt.
Tre timmar var vi till sjöss och det var tre bra timmar i livet det.

Vi spatserade hemåt och jag tog en kaffe innan det åter var dags att bränna iväg, vi har ett noga avvägt schema, inte för stressigt men inte heller för lugnt. Mycket ska betas av och tiden är knapp.

Vi kom till den blå lagunen runt tre snåret och i plurret låg vi i två timmar. Vi drack drinkar och gjorde ansiktsmasker. Men det mesta tiden gled vi bara omkring väldigt nära varandra. Jag hade Mollie i min famn och det var lite tillbakakänsla på det, hon är ju egentligen för stor för mej att ha i famnen men i vattnet orkade jag snurra runt med henne. Det var mysigt att småprata lite och hon informerade mej om saker om lagunen. Om grader, liter och ålder. Hon är intresserad av fakta må jag säga.

Tillbaka i huvudstaden var vi inte förrän runt halv åtta och då var vi grymt hungriga. Mollie valde hak och det blev för dagen ett vetiamesiskt hak. Ja mer exotiskt blir det nog inte ;)
Gott var det i alla fall. Efter maten gick vi till crêpes haket igen. Jag tog samma som dagen innan men myset slog till med en glass.
Fulladdade med käk var vi kanoredo för hemgång och vila i sängen, jag avslutade dagen med en kopp kaffe liggandes under täcket. Herregud så mysigt.







Jockarp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar