fredag 4 november 2022

Naturligt…..







Herregud vilken dag. Vi startade upp med en brakfrukost vid sjusnåret, klockan åtta var vi ute på stan och flög runt. Vi skulle på utfärd.
Vi var på en massa olika ställen men det som fascinerade oss mest var två saker.

Ja jag har redan varit på ställena ett par gånger innan men att få uppleva det igen ihop med Mollie stäppade liksom upp upplevelsen en hel del. Att få se hennes nyfikenhet och glädje maxade min egen upplevelse.

Vi åkte till den enda naturlige geysern på ön. Och den bjöd upp till skådespel, tänk ändå att varje 6-9 minut året om sprutar den vatten, ibland upp till 30 meter högt. Helt sjukt vad lite varmtvatten och tryck kan göra. Vi blev varnade för dom heta temperaturerna i vattnet som sippade fram. Jag hade extremt svårt att låta bli att lägga handen i vattnet. Men förnuftet tog överhand, det skulle blivit rejäla brännskador om jag misslyckats med att hålla styr på mina lemmar.

Vidare åkte vi till Gullforsen. Ett gigantiskt vattenfall, och nära kom vi också. Mollie var fascinerad av det, det var mycket större än hon trodde. Innan vi lämnade fallet tog vi en värmande varmchoklad med grädde på. Det var en kylig men makalöst vacker dag. Vi hade verkligen tur, solen lös på oss hela dagen.

När vi kom hem gick vi ut och käkade, Mollie valde mathak och det var minsann inte ett av dom billigaste alternativen men jag sket i vilket, vi var ju liksom på semester ;)
Innan vi gick hem stoppade vi till på ett crêpeshak och välte ner en varsin crêpes med Nutella.

Jag samtalade med min dejt en stund, jag ville höra hur hennes dag varit. Det känns fint att få ta del av händelser från hennes liv. Enkla eller svåra, båda är lika viktiga. 

En kopp kaffe innan tänderna borstades och det var dags att krypa ner i sängen, herregud så gott. Både kaffet och sängen.






Jockarp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar