lördag 19 november 2022

Hon…..

Började dagen med en tuss i näsan.


Jodå. Efter 8h slit så hämtade jag upp myset i plugget. Vidare hem, väskan packades och jag kramade om min dotter. Jag stängde och låste dörren, in i hyrbilen och iväg. Första stoppet blev i Kristianstad för att hämta upp symaskinen som min dotter ska få i födelsedagspresent. När snubben visade hur den funkade höll jag på att tuppa av. Tristessen slog till med full kraft och vips hamnade jag i en syslöjdsal i skolan. Och nä det var verkligen inte min paradgren i plugget. Jag förlitar mej nu i stället på att min dotter begriper sej på den eller får det väl bli några filmer på tuben för att reda upp det ;) 

Vidare mot Göteborg. Kaffet stod klart när jag kom insnubblandes runt halv sju snåret. Men först en ordentlig varm kram. Herregud så jag saknat denna underbara böna. Vi låg i soffan en stund och jag har det väldigt jobbigt med henne. Jag kan liksom inte umgås på ett normalt sätt, hon förför bara genom att hon är nära mej.

Vi tog oss upp ur soffan och ut på stan. En promenad till Gothia Tower. Vi tog hissen upp till 23 våningen och utsikten var magnifik när vi stod i den glasade hissen och såg ut mot Liseberg. Men utsikten var ganska meningslös när vi väl hade satt oss till bords. Det fanns inget som kunde få mej att ta blicken från den vackra kvinnan som satt framför mej på andra sidan bordet. Herregud. Maten var god och samtalen var fina. Jag älskar att lyssna på henne när hon berättar om delar från sitt liv. Jag vill höra allt. Vi lämnade restaurangen runt 22 snåret och promenerade hem igen.

Ännu en sömnlös natt där jag i stället för att sova roade mej med att se och känna. Givetvis var mina ögon vidöppna när hon öppnade sina ögon för att möta en ny dag. Hon log mot mej och jag bara älskar det leendet. Nog är hon speciell alltid.

Hon fixade med frukost till sej och kaffe på sängen till mej. Jo jag tackar jag. Vi stannade kvar i vågrät läge hela dagen och filade på att lära känna varandra. Innan jag skulle vända hemåt mot byn tog vi en sen lunch på ett mathak i närheten. Det var dejt fem det. Vi är båda redo för dejt sex men våra fullbokade almanackor ställer dock till det en del för oss. Det lutar åt att jag får köra upp och käka lunch en dag och sen hem igen. Herregud. Jag tro jag ska byta bransch till taxibranschen ;)

Hemma i byn mötte jag min dotter som genast informerade mej om att diskmaskinen behövde köras och att tvättkorgen var överfull. Jaha tillbaka till verklighet då ja.

Jag laddade maskinerna sen gick jag ut på altanen och satte mej under stjärnklar himmel i 39 gradig vatten. Jag såg ett stjärnfall och självklart önskade jag.

Avlutar med finmiddag 


Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar