tisdag 22 november 2022

Vinterland…..




Morgonpass i pinnbranchen. Klockan fem öppnade jag dörren och möttes av sex minusgrader. Nja jag vet inte vad jag tycker om det. Och det Spelar ju noll roll vad jag tycker, det var sex minus i alla fall.

Min bil blev inte ordentligt lagat så när bilfirman öppnade var jag förste Person till att ringa och beställa ny tid för justering. Jag tog även tag i banken och beställde ännu ett kort så jag har två olika kort till olika konton. Jag vill inte gärna hamna i den usla sitsen igen att stå barskrapad med brallorna nerdragna.

Jag var inne i min almanacka och sprätte och då konstaterade jag att fröken dejt funnits i mitt liv i 51 dagar. Herregud vad tiden går och än har hon inte friat till mej ;)
51 dagar låter inte så mycket men hon har minsann ställt till med en hel del innanför mitt vänstra bröst. Och det är fin fina saker det där.
Problemet är dock att dagarna när jag inte är med henne. Då är det andra känslor på det där stället och dom svider.
Men det ska tydligen vara lite så i livet. Upp och ner och så upp igen.

Det toksnöade när jag skulle hämtas upp myset från skolan, snorhalt var det också. Jag hade bestämt mej för att göra absolut ingenting resten av dagen, men nä det är då helt omöjligt verkar det som. Men jag skulle så gärna vilja prova det fullt ut någon dag.
Nu började jag slå in presenter till min dotters 12 års dag. Det tog sin lilla tid det där. Sen skulle maten lagas och ätas. Mollie ville ut i snön och härja så ut i snön blev det. Alltså det var en sån sjukt vacker kväll,  jag tror att alla stjärnor som finns nådde mitt öga. Det var en sån där kväll som man aldrigt vill lämna för att gå in. 
Vi tog en liten promenad med Kennet och när vi närmade oss palatset igen så rös jag av lycka. Jag sa till Mollie som jag så ofta gör. Herregud så fint vi har det. Hon svarade ja det har vi och jag gillar vårt hem bäst på vintern när det är snö. Hon var så gullig när hon sa det så jag var tvungen att krama om henne lite. 
Mollie gick in och det gjorde jag också men bara för att riva av mej alla kläderna. Sen gick jag ut naken i snön för att krypa ner på min numera vanliga plats. I badet. Vilken lyx.




Jockarp. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar