måndag 14 november 2022

Träslöjdande….





Tre timmars sömn efter ett 12h nattpass med att stapla pinnar. Inte precis optimalt. Kaffe i kroppen och en lätt promenad på berget. Livet blev ljust.

Det var dags att fira far så myset och jag tog en sväng in till Ica och köpte några trisslotter, choklad och en traktortidning. Mollie slog sen noga in alla grejerna i olika paket med olika mängd papper, tejp och snöre på. Jag vilade lite på soffan med Kennet medans hon fixad med det.

Klocka 14:00 var det dags för kalkonmiddag och jag åt på tok för mycket för den rörelse jag åstadkommit dom senaste dagarna. Jag blev så vidrigt mätt. Nästa så jag mådde dåligt. Detta sjuka beteende fick mej att tänka på dom människor i världen och i Sverige som inte kan äta sej mätta.
Inte klokt ändå att det är på detta viset.

För att minska mitt ogynnsamma mående så gick jag ut till svarven när vi kom hem. Jag funderade på en springtur men den tanken slog jag ur hågen väldigt snabbt. Svarven har jag saknar och det var ett väldigt bra beslut som fattades. Mollie var också med ute i verkstan och hon höll på med sin Sverigetavla i trä. Det är väldigt mysigt när hon är med mej ute bland trä, spikar och dammet. 
Jag svarvade mej ännu en ljusstake och jag blev väldigt nöjd, det är en sån enorm tillfredställelse och jag blir så lycklig över att skapa med mina händer.

Två Samariner slank ner i förebyggande syfte på grund av frossandet innan på dagen och jag somnade väldigt tidigt. Helt ovaggad faktiskt ;)







Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar