onsdag 11 januari 2023

Apelsiner……




Som vanligt vaknade jag alldeles för tidigt efter nattjänstgöringen. Men jag gick upp och gick ut. Upp till undantaget och avcheckning av status. Alla verkade vara ok. Jag tog en kaffe sen snörade jag på mej dojorna och drog milen med Mr K.

14:00 var det dags för möte, medans jag jobbade gjorde Mollie egna chips. Ja dom var inte så dumma faktiskt men inga sparades till fredagsmyset. Nä man måste ju provsmaka ;)

Jag gick ut till min svarv och gjorde en stor skål, faktist så stor så jag maxade svarven. Roligt det där. Ibland gör man pyttesmå saker och ibland gör man lite större saker. Allt är vackert och så tillfredställande. Som vanligt var min lilla sambo imponerad och hon hjälpte mej att pimpa. För dagen blev det apelsiner för fotosessionen. 

Middagen lagades i form av stekt torsk och kokt potatis. Den lille i familjen ville ha broccoli, det ville inte jag. Jerk. Glass till efterrätt för att vi kände för det.

Lite vila på soffan innan jag tog ett snabbt pass gymmet innan det åter var dags att stapla pinnar.

Nu ny dag och jag går runt och är nervös för min fösta pianolektion i livet. Hua.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar