tisdag 10 januari 2023

Systerbit……




Upp på berget med springskorna. Jag körde ett halvmaratonlopp. Vilket gjorde att jag fick in 9 sprungna mil de senaste 7dagarna. Det var bra och att det kändes piggt i kroppen gjorde det ännu bättre.

När jag kom hem blev näste person på undantaget positiv i covid. Om Mollie och jag klarar oss denna gången måste vi ha ett riktigt raketimunförsvar. Hittills mår vi prima. 

Jag tog med mej Mollie in till stan, vi skulle veckohandla och även handla till sjukstugan, då är det skönt med hjälp.

Väl hemma igen så gick jag ut i verkstan och skapade mej en riktig vackerhet, jag blev så glad när jag såg det vackra mönstret som kom fram efter hand jag minskade biten. Mollie som är mitt största fan och alltid kommer med glada tillrop när jag visar upp mina ting gjorde inget undantag denna gång.

Hon frågade om jag ville spel spel med henne och det ville jag. Vi drabbade samman i en hård och väldigt jämn match i Fia med knuff.

Jag la mej på soffan och vilade en stund, jag var sömnig och vädret gjorde mej omunter. Middagen lagades efter vilan och jag fick full pott av lilla fröken Vilhelmsson. Efter maten åt jag glass direkt ut paketen, bara för att jag kan liksom ;) jag tänkte vila lite till men jag kunde inte så jag gick ut och svarvade ännu ett alster. Herregud så vackert, systerbiten till den jag gjorde innan på dagen. Samma bit men olika. Jag älskar det.

Mollie till undantaget och jag tog ett snabbt pass med mina övningar på gymmet innan det var dags för nattjänstgöring med att stapla pinnar.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar