måndag 30 januari 2023

Enkel design….







Två mil på berget i löpskorna kickade igång min söndagsmorgon. Jag var pigg och fräsch och det tuffade på ett ganska högt tempo. Kennet hämtades upp med bil efter 8 km, han får inte slitas ut.

Mollie var vaken när jag kom hem och hon drog igång sconesbaket. Två veckor i rad det måste väl klassas som en vana det.

Efter brunchen gick jag ute i verkstan en stund. Jag hittade en Al bit som jag egentligen hade som plan att göra ett basebollträ av. Men jag spelar ju inte baseboll så jag ombestämde mej. Det slutade i fyra nya ljusstakar. Jag har blivit lite kär i designen. Det ser så sjukt enkelt och rent ut. Det är inte enkelt men väldigt stimulerande att göra dom. Nöjd? Självklart. Jag är faktiskt nästan stolt över allt jag skapt med min två händer.

Efter ett par timmar vid svarven gick jag in med mina alster och som vanligt wowande min största supporter över mina skapelser. Hon är underbar min Mollie.
Grym på att visa att hon imponeras.
Jag la mej på soffan för en liten tupplur.
Klockan 17:30 väntade nämligen tjänstgöring med att stapla pinnar i 12 h.
Det blev en bra natt med mycket glädje och skratt.





Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar