söndag 8 januari 2023

Dambesök……


Godmorgon va…..




Vi springer på Kennet och jag. Det var en helt underbar morgon som mötte oss. Himlen var röd och snön låg på backen, det bjöds på en minus och blöta skor. Men vem bryr sej? Inte jag iallafall. Jag sprang och ibland fick jag vända mej om för att se den fina himlen. Det var helt klart den vackraste soluppgången detta året. 
Vi träffade lite folk som var ute och spatserade och Kennet fick leka lite med ett gäng Berdicollies. Det var full rulle.

Morsan har varit snuvig ett par dagar och vill ha lite handlat. Bland annat Covidtest. Jag körde till apoteket och styrde upp det, hem igen och testet utfördes. Positivt där ja. Nu är det väl bara till att vänta innan Mollie också blir krallig, hon har nämligen käkat middag på undantaget i dagarna tre nu när jag knegat.

Vi käkade gemensamt frukost sen tog jag tag i städning av hus. Granen slängdes ut på gårdsplanen, det dammsögs och golv moppades. När man varit duktig så får man ha lite fritid. Jag ställde mej vid svarven ett par timmar, inte mina snyggaste alster men jag fick en idé om att göra om en av vaserna. Så det gör jag nog nån dag. Kanske redan idag.
Jag gjorde en liten ljusstake av rötad björk och träet var väldigt vackert. Men svårsvarvat.

Kvällen bjöd på dambesök, taco och bad på altanen. Herregud så mysigt det var att bara sitta och snacka. Livet är bra enkelt och fint ibland alltså. Efter 1,5 timme i badet gick vi in till soffan och angrep godisskålen. En bättre lördag minsann.





Jockarp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar